Työelämässä oppiminen ja harjoittelujen ohjaaminen ammattiopistoissa helpottuu Workseed -oppimispäiväkirjoila

Harjoitteluohjaus ja työelämässä oppiminen päiväkirjoilla

Oppimispäiväkirja tekee oppimista näkyväksi ja parantaa ohjaamista

Tee työelämässä oppiminen näkyväksi

Työelämässä oppiminen on usein oppimisen seurannan sokea piste. Päiväkirjan avulla opettaja tietää paremmin mitä työpaikalla on opittu. Työssäoppimisen ohjaamiseen ja palautteenantoon on läpinäkyvä työkalu - sekä opettajille että työpaikkaohjaajille.

Tarjoa yksilöllistä tukea

Kun opiskelijan aktiivisuutta ja oppimista on helppo seurata, myös erityisen tuen tarve ja ongelmatilanteet on helpompi havaita. Opettaja voi tarjota tukea aktiivisemmin ja opiskelijat eivät koe jäävänsä yksin.

Käytä resurssit tehokkaammin

Päiväkirja mahdollistaa tehokkaamman ohjaamisen resurssien käytön ammattiopistossa. Opettajilla ja työpaikkaohjaajilla on paremmat edellytykset tehdä työnsä hyvin. Viestintä opettajan, opiskelijan ja työpaikan välillä on runsaampaa ja parempaa.

Miten päiväkirja toimii

Workseed päiväkirja

Opiskelija tekee merkintöjä

Opiskelija dokumentoi oppimistaan päivittäin tai viikoittain. Raportteihin voi kuulua tekstiä tai multimediaa.

Workseed päiväkirja

Ohjaaja ja opettaja antavat palautetta

Opettaja ja ohjaaja saavat ilmoituksia merkinnöistä ja voivat antaa juoksevaa palautetta.

Workseed päiväkirja

Päiväkirjaa käytetään portfoliona

Päiväkirja muodostaa portfolion, jolla työelämäjaksolla opittua osaamista tehdään näkyväksi ja voidaan hyödyntää työnhaussa.

Päiväkirja työelämässä oppimisen ohjaukseen - webinaaritallenne

Tutustu esimerkkipäiväkirjaan

Tutustu mallipäiväkirjaan opiskelijan näkökulmasta. Tutustu päiväkirjan raportointityökaluihin ja kysymystyyppeihin. Kokeile alustaa mobiililaitteella, jolla opiskelijat todennäköisesti raportivat oppimistaan.

Tutustu päiväkirjojen ominaisuuksiin

Päiväkirja on kustanustehokas tapa tehostaa työssäoppimisen hallintaa.
Tutustu alustan ominaisuuksiin tarkemmin alla.

  • Päiväkirjamerkinnät

    Opiskelijat tekevät päivittäisiä ja viikoittaisia päiväkirjamerkintöjä tekemistään töistä. Merkinnät antavat opettajalle tietoa opintojen sisällöstä ja muodostavat opiskelijoille lokikirjan omasta työstä.

  • Työaikaseuranta

    Päiväkirja mahdollistaa työaikojen seurannan työtehtävittäin. Se helpottaa lakisääteistä työaikaraportointia ja helpottaa seurantaa.

  • Mobiilikäytettävyys

    Päiväkirjamerkintöjen tekeminen mobiililaitteilla on helppoa ja joustavaa. Työn dokumentointi onnistuu millä vain laitteella vaikka suoraan työpisteeltä.

  • Videot ja multimedia

    Päiväkirjamerkintöjä voi rikastaa kuvin ja videoin. Merkintöjä on helppo tehdä mobiililaitteella ja tarvittaessa koostaa myöhemmin tietokoneella.

  • Edistymisen seuranta

    Päiväkirja tuo näkyvyyttä työssäoppimiseen, joka on yleinen ammatillisen opetuksen ohjaamisen sokea alue. Se helpottaa ongelmien havaitsemista ja tuen yksilöintiä myös etänä.

  • Ohjaajan sitouttaminen

    Kynnys alustan käyttöön on matala myös työharjoittelun ohjaajalle, eikä omaa käyttäjätiliä vaadita. Ohjaajan on helpompi antaa palautetta ja osallistua ohjaamiseen.

  • Tehtäväkohtainen raportointi

    Raportointi voidaan kohdistaa tiettyyn tehtävään tai tutkinnon osaan. Tämä helpottaa kokonaisuuden hallintaa ja seurantaa.

  • Tehokas ajankäyttö

    Ohjaamisen resurssit ja aika käytetään päiväkirjojen avulla tehokkaasti. Opettajan ei tarvitse vierailla työpakoilla yhtä usein tai tavoitella ohjaajia puhelimella.

  • Parempi viestintä

    Päiväkirja madaltaa kynnystä raportoida työtä ja antaa nopeaa palautetta. Sillä on helppo tehdä lyhyitä merkintöjä parissa minuutissa ja jakaa ohjeita matalalla kynnyksellä.

  • Matala kynnys hankkia

    Päiväkirja on laajuudeltaan rajoitettu tuote, jonka käyttöönotto ei vaadi laajaa projektia. Sen voi ottaa käyttöön vaikka yksittäiselle opintoalalle.

Magneetti Paivakirja

White paper: oppimisympäristöt harjoitteluohjauksessa

White paper -julkaisu Verkko-oppimisympäristöt työelämäjaksoilla käsittelee sähköisten työkalujen hyödyntämistä harjoittelun hallintaan.

Julkaisussa käsitellään muun muassa:

  • opettajan tilannekuva
  • ohjaaminen ja palaute
  • kolmikantaviestintä
  • seuranta ja tuki

Lataa julkaisu ilmaiseksi täältä:

Haluatko kuulla lisää?

Voit varata demon asiantuntijoidemme kanssa täällä.
demo 2 1 1 1

TESTITUNNUSTEN TILAUS ONNISTUI